Forum Maal Hijrah "Jom Solat Jamaah"


04 Januari 2009

Forum Maal Hijrah "Jom Solat Jamaah"


Malam semalam telah diadakan satu forum Maal Hijrah yang bertemakan "Jom Solat Jamaah". Forum ini merupakan kemuncak program minggu Maal Hijrah yang dianjurkan oleh Surau Kota Warisan, Sepang. Forum ini menampilkan 2 tokoh agamawan terkenal iaitu Dato' Kamaruddin Zakaria @ lebih dikenali semalam dengan Dato' K (mantan imam masjid negara) dan juga Dato' Abu Hasan Din al-Hafiz (mantan pegawai agama di Istana Negara) yang dipengerusikan oleh Dr. Mohd Rushdan (pensyarah USIM).
Majlis dimulakan dengan alunan ayat al-Quran oleh Us. Anuar Hasin (Juara Akademi al-Quran musim ke 2), seterusnya ucapan perasmian penutup minggu Maal Hijrah oleh YB Dr. Syafie Abu Bakar, ADUN Bangi. Majlis diserikan juga dengan penganugerahan tokoh Maal Hijrah peringkat Kota Warisan yang diberikan kepada 3 penerima terdiri daripada muslimin dan muslimat. Forum bermula agak lewat, kira-kira jam 9.45 malam. Walaubagaimanapun kehadiran hadirin dan hadirat amat memberangsangkan sehinggakan kerusi tak cukup dan ramai terpaksa duduk atas tikar di luar surau.
Kedua-dua ahli panel begitu mantap menyampaikan hujah dan pandangan masing-masing, dengan forum semalam penuh dengan kelucuan kerana ahli panel berceramah dengan lawak jenaka. Walaupun hadirin hadirat sentiasa ketawa, namun sebenarnya ia penuh dengan mesej yang mampu membawa keinsafan. Sebab itu orang ramai semalam tidak berganjak, tetap mendengar sampai habis walaupun tamat hampir jam 11.40 malam. Bagi UF, sepanjang umur mendengar atau menonton Forum Perdana, inilah forum yang paling best sekali pernah disaksikan.
UF akan kupas apa yang disampaikan oleh kedua-dua ahli panel dalam forum semalam tu kemudian.. tunggu!

Tiada ulasan

Catat Ulasan

ERROR 404

The page you were looking for, could not be found. You may have typed the address incorrectly or you may have used an outdated link.

Go to Homepage